Overzicht

Extra persoonsgegevens toevoegen aan activiteiten

Wil je graag een extra persoonsgegevens opvragen bij de inschrijving van jouw aangemaakte activiteit? Stel deze extra persoonsgegevens dan eerst in via het portaal Mijn groep onder instellingen en kies onder de rubriek ledenadministratie voor persoonsgegevens van leden.

💡
Denk goed na over welke gegevens je wil opvragen. Meer (wettelijke) info over het verzamelen van gegevens vind je terug via onderstaande knop.

Zodra je deze persoonsgegevens hebt aangemaakt, kan je deze selecteren bij het aanmaken van jouw activiteit. Onder inschrijvingen verzamelen zie je nu jouw aangemaakte lijst(en) staan onder de rubriek gegevensverzameling. Hier kies je welke persoonsgegevens je wil opvragen bij de inschrijving aan jouw activiteit (bv: medische fiche). Zo hoef je niet elke keer dezelfde medische gegevens op te vragen van het lid.

Het lid (of ouder) zal deze gegevens dus éénmalig moeten ingeven. Als het lid deze gegevens nog niet heeft (moeten) invullen bij de inschrijving in jullie KSA-groep (lidgeld per werkjaar), dan zal het lid de inschrijving wel kunnen voltooien voor deze activiteit, maar er zal een snelle actie op zijn account (Mijn account) tevoorschijn komen met de vraag om te ontbrekende gegevens in te vullen, aangezien jij hebt ingesteld dat deze extra persoonsgegevens als vereiste zijn voor de deelname aan jullie activiteit.

💡
Het opvragen van extra persoonsgegevens gebruik je voor het opvragen van wederkerige informatie (bv: medische gegevens). Deze gegevens worden ook eventueel opgevraagd bij de inschrijving van een lid en kan je koppelen aan een activiteit als vereiste informatie. Vragen die je toevoegt via 'keuzemenu's of vragen' van een activiteit, zijn vragen die enkel relevant zijn voor die activiteit (bv. Hoe kom je naar deze activiteit? Met de fiets, auto, openbaar vervoer of te voet)