Sponsors toevoegen op jouw tickets
In Ravot is het mogelijk om sponsors te tonen op je tickets. Je kan deze toevoegen via de instellingen van je specifieke webshop → Tekst, uiterlijk en externe links (helemaal onderaan). Deze optie is enkel zichtbaar als je webshop het type heeft 'Ticketverkoop voor groepen' of 'Ticketverkoop voor personen' (Wijzig dit in de algemene instellingen van je webshop).
Bij elke sponsor kan je een naam, website, logo en banner toevoegen. De website is handig omdat we dan een link kunnen toevoegen naar de website van een sponsor als je op het logo/banner van een sponsor klikt.
Formaat van logo's of banners juist kiezen
Banner: Het formaat van een banner is best 104x450px (deze wordt dan ongeveer 3 keer kleiner getoond, maar heeft de juiste resolutie om ook scherp zichtbaar te zijn op smartphones). Hierbij moet je voldoende witruimte rond het logo voorzien, kies ook een gepaste achtergrondkleur. Voorzie je geen achtergrondkleur (en is het dus een transparante afbeelding), hou er dan ook rekening mee dat de achtergrond zwart zal zijn als je jouw webshop in 'donkere modus' plaatst.
Logo: Het formaat van het logo is minder belangrijk, maar hou rekening met volgende tips:
- Upload altijd een zo groot mogelijke resolutie
- Upload een logo zonder achtergrondkleur, dus met een transparante achtergrond
- Voorzie geen witruimte rond het logo. Ravot voegt dit automatisch toe afhankelijk van de plaatsing.
- Heb je geen goed logo, dan is het vaak beter om een banner in elkaar te knutselen en geen logo up te loaden.
Na het instellen van de sponsors kan je in Ravot een voorbeeld van een ticket bekijken en downloaden.
Soorten tickets en hoe sponsors daarop zichtbaar zijn
Er zijn twee soorten tickets in Ravot:
- Tickets om af te drukken (opslaan als PDF).
- Tickets om op je smartphone te tonen (meest gebruikt).
Afhankelijk van het type ticket tonen we sponsors anders op tickets:
Papieren tickets
Bij papieren tickets tonen we bij voorkeur het logo van een sponsor, en niet de banner. Als je dus beide hebt geüpload zullen we het logo tonen. Heb je enkel een banner geüpload, dan tonen we toch de banner.
Alle sponsors worden hier netjes naast elkaar getoond. Als er niet voldoende plaats is zullen we de sponsors op meerdere lijnen plaatsen. De volgorde van de sponsors kan je wijzigen bij de instellingen door de sponsors te verslepen.
Digitale tickets (smartphone)
Bij deze tickets is de beschikbare plaats veel beperkter. Daarom moeten we goed omspringen met de beschikbare ruimte. Daarom verkiezen we hier de banner die je bij een sponsor hebt geüpload, als die er niet is, tonen we het logo in een kader.
Aangezien de informatie op een ticket ook nog altijd goed zichtbaar moet zijn (en het moet logisch zijn voor een bezoeker dat je ook omlaag kan scrollen op een ticket) is de hoogte van een banner beperkt. Er is echter ruim voldoende plaats.
Als je meerdere sponsors uploadt, dan wordt elke sponsor 3 seconden getoond. De eerste sponsor die getoond wordt is altijd willekeurig. Daarom is het ook beter om alle banners met dezelfde formaten up te loaden, anders moet Ravot nodeloos witruimte voorzien om het verspringen van tekst tegen te gaan.