Mijn account
Welkom op Ravot, het ledenplatform van KSA! Je hebt zonet een account aangemaakt als lid, leiding of ouder.
Als je op jouw naam rechts bovenaan klikt, kan je jouw gegevens en wachtwoord eventueel wijzigen van jouw account. Via de knop Mijn account links bovenaan kan je ev. wisselen tussen Mijn account en Mijn groep. Mijn groep is enkel beschikbaar voor leiding (als er rechten zijn toegekend).
Start
Stap 1: Jezelf of een gezinslid koppelen aan jouw account
Op het tabblad Start kan je jezelf en eventueel meerdere gezinsleden beheren. Als jouw gegevens gekend zijn, dan zullen deze toegevoegd zijn in het overzicht van de leden die jij kan beheren. Zie je deze informatie niet of wil je extra gezinsleden toevoegen? Klik dan op de knop nieuw gezinslid en vul de gevraagde gegevens in.
Vraagt Ravot een beveiligingscode (xxxx-xxxx-xxxx-xxxx) op bij het toevoegen van jezelf of een nieuw gezinslid? Neem dan contact op met de (groeps)leiding van jouw KSA-groep. Als de leiding jou al een mailtje heeft verstuurd via Ravot, dan vind je jouw persoonlijke beveiligingscode onderaan in dit mailtje terug.

Via de Acties kan je per aangesloten gezinslid van jouw account de gegevens bekijken, bewerken en deze leden inschrijven bij een KSA-groep.

Stap 2: Jezelf of een gezinslid inschrijven bij een plaatselijke KSA-groep
Via de actieknop Lid inschrijven kies je welk gezinslid je net wil inschrijven bij een bepaalde KSA-groep. Ravot zal automatisch de KSA-groep(en) voorstellen waar het lid ooit was ingeschreven.
Zoek je toch nog een andere KSA-groep? Klik dan rechts bovenaan op het + teken. Daar kan je de naam of postcode van jouw KSA-groep ingeven. Weet je niet zeker in welke KSA-groep het lid actief is? Vraag dit dan eerst na bij de (groeps)leiding.
Na het selecteren van jouw KSA-groep zullen de leeftijdsgroep(en) waarvoor je je kan inschrijven weergegeven worden. Hier zal Ravot ook een suggestie geven op basis van voorgaande inschrijvingen. Na het selecteren van de gewenste leeftijdsgroep zal je het ingestelde inschrijvingsgeld van jouw KSA-groep (achteraf) moeten betalen om jouw inschrijving af te ronden. Naargelang de ingestelde betalingsmogelijkheden van de groep kan je online betalen (of ter plaatse/achteraf).
Snelle acties
Ontbrekende gegevens
Als er bepaalde gegevens ontbreken of extra worden opgevraagd voor een inschrijving (aan een activiteit) in Ravot, dan zal je een snelle actie ontvangen, met de vraag om deze ontbrekende gegevens aan te vullen. Je vult deze gegevens dan ook zo snel als mogelijk aan zodat de organisatie alle nodige gegevens heeft.

Openstaand bedrag
Heb je nog een openstaande betaling ten opzichte van de KSA-groep? Dan zal dit zichtbaar zijn als snelle acties op de startpagina van jouw account. Als een KSA-groep ervoor kiest om de betaling van een inschrijving (aan een activiteit) via overschrijving of ter plaatse te laten verlopen, dan zal de groep deze betaling handmatig moeten markeren als betaald. Bij instant online betalingen (bancontact, Payconiq, kredietkaart) worden de betalingen automatisch als betaald gemarkeerd.
Documenten
Bewijzen van deelname (voor het ziekenfonds) & fiscale attesten
Bewijzen van deelname en fiscale attesten kunnen opgemaakt en uitgestuurd worden door de groep op basis van inschrijvingen die via Ravot verlopen. Zodra deze documenten zijn aangemaakt en gepubliceerd, zullen deze zichtbaar zijn op de startpagina van jouw profiel. Als deze documenten niet zichtbaar zijn op jouw profiel, pols je best even bij de (groeps)leiding om na te vragen of deze al zijn aangemaakt.

Activiteiten
Op het tabblad activiteiten zie je alle activiteiten waarvoor jij of een ander gezinslid zich kan inschrijven die georganiseerd worden door jouw KSA-groep, provinciaal of nationaal evenement. Naargelang de ingestelde betalingsmogelijkheden door de organisator kan je jouw inschrijving online betalen.
Kan je de activiteit niet terugvinden? Pas dan de filter (naast de zoekbalk) aan of zet deze helemaal uit. Vind je dan nog steeds de activiteit niet terug? Neem dan contact op met de organisator (KSA-groep of koepel). Het kan zijn dat deze activiteit nog niet zichtbaar is of er een foutje is gebeurd bij het aanmaken van de activiteit.

Mandje
Alle inschrijvingen van lidgelden en (betalende) activiteiten komen automatisch in jouw mandje terecht om af te rekenen. Zodra je deze betaling afrekent, is jouw inschrijving bij een KSA-groep of activiteit pas definitief. Ook als de activiteit gratis is zal je via deze manier jouw inschrijving moeten afrekenen, maar je zal dan uiteraard niets moeten betalen.

Ravot app
Er is ook een Ravot app die je kan installeren op jouw smartphone of tablet. Zo kan je vlot jouw (groeps)gegevens bekijken, beheren en inschrijven voor activiteiten.
