Hoe stel ik in dat leden zichzelf (niet) kunnen inschrijven?
Via instellingen onder Mijn groep zal je als Ravotverantwoordelijke eerst enkele zaken moeten nakijken en eventueel aanpassen vooraleer leden zichzelf kunnen inschrijven:
Inschrijvingsgroepen beheren
Zorg ervoor dat je per leeftijdsgroep het juiste inschrijvingstarief hebt ingesteld en welke gegevens (gegevensverzameling) je wil opvragen aan elk lid. Je zal dit voor elke inschrijvingsgroep moeten instellen. Dit bedrag is het inschrijvingsgeld dat jullie vragen voor jullie werking. Dit bedrag is vaak hoger dan het inschrijvingsgeld dat KSA Nationaal per lid aan jullie aanrekent. Als het inschrijvingstarief €0 is, zullen leden zich gratis kunnen inschrijven voor deze leeftijdsgroep, anders zullen ze een betalingsuitnodiging ontvangen vooraleer hun inschrijving te kunnen voltooien.
Als een lid de aansluiting 'actief' heeft en dus verzekerd is via KSA Nationaal, dan zal dit lid op de volgende lidgeldfactuur van KSA Nationaal verschijnen. Je zal elke leeftijdsgroep apart moeten openstellen vooraleer leden zich hiervoor kunnen inschrijven.
Betaalmethodes voor inschrijvingen
Stel de verschillende betaalmethodes in die de (ouders van) leden kunnen gebruiken om hun inschrijving te voltooien. Hiervoor dien je waarschijnlijk ook eerst een Stripe account aan te maken via betaalaccounts als je online betalingen (of andere online betaalmethodes) wil toelaten.
Wil je liever niet dat leden zichzelf kunnen inschrijven en doe je dit liever zelf als Ravotverantwoordelijke?
Dan stel je per leeftijdsgroep (en werkgroep) in dat deze op gesloten (in plaats van open) staan, waardoor jullie leden niet via 'Mijn Ravot' kunnen kiezen om zich in een bepaalde leeftijdsgroep (of werkgroep) in te schrijven bij jullie KSA-groep. De standaard instelling bij de start van een nieuw werkjaar is dat alle alle leeftijdsgroepen en werkgroepen op gesloten staan.